3D-dienst Shapeways print maandelijks 181.000 artikelen

Geen reacties
Tags:
Posted 30 jan 2015 in nieuws

3D-printdienst Shapeways print maandelijks meer dan 181.000 producten, bijna een verdubbeling vergeleken met een jaar geleden. Dat zegt Peter Weijmarshausen, CEO en medeoprichter van Shapeways, in het nieuwe nummer van Emerce, dat vandaag verschijnt.

Het gros van de klanten zijn ontwerpers, architecten en early adaptors die graag een uniek product willen maken of aanschaffen. De doorsnee consument ziet simpelweg nog niet in wat 3D-printen voor hem kan betekenen, zegt Weijmarshausen.

De industrie moet nog de nodige stappen maken op het gebied van kwaliteit, variëteit en prijs. “Zo evenaren onze producten, afgezien van onze juwelen, nog niet altijd de kwaliteitsstandaard van een massaproduct. Daarnaast is de prijs van een artikel nog te hoog. Als je kunt kiezen tussen een 3D-geprint smartphonehoesje van achttien dollar of nagenoeg dezelfde voor één dollar in de winkel, is de keuze simpel.”

Shapeways, dat acht jaar geleden is ontsproten uit een incubatorprogramma bij Philips, telt vandaag de dag zo’n honderdvijftig medewerkers, is actief in honderdveertig landen en heeft sinds 2010 zijn hoofdkantoor in New York City. Het bedrijf heeft sindsdien in totaal 48,5 miljoen dollar groeigeld opgehaald bij bekende investeerders als Andreessen Horowitz, Union Square Ventures, maar ook bij Philips.

*Het februarinummer van Emerce heeft een Eindhovens tintje gekregen. Naast Shapeways, dat is voortgekomen uit Philips en nog steeds een kantoor heeft in Eindhoven, is er een uitgebreide reportage over de stad die zich graag afficheert als het Silicon Valley van het zuiden. Daarnaast een gesprek met Bas van den Heuvel van iBeaconbedrijf Proxible. Emerce duikt verder in de wereld van FinTech.

Abonneneren op Emerce kan hier.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment