Amerikaanse e-tailer omarmt Google Shopping

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 30 jan 2015 in nieuws

Webwinkels in Amerika gaven in december de helft meer uit aan reclame bij Google Shopping, de productenzoekmachine. Uitgaven aan tekstreclames bij zoekresultaten namen met zes procent af.

Retailers spreken hiermee een duidelijke voorkeur uit voor hoe ze zichzelf willen tonen in Google: met tekst en foto’s van hun producten. Cijfers uit Adobes Digital Ad Report over het vierde kwartaal laten dat zien (PDF).

Nu gaat twintig procent van de searchbudgetten naar Shopping Ads bij Google. Adobe verwacht dat dat na een dip in het eerste kwartaal zal groeien tot dertig procent in het vierde. Reden: niet-retailers willen ook gaan adverteren met de combinatie van tekst en beeld omdat dat een grotere impact heeft.

In het onderzoek van Adobe bewijst ook Facebook zich als een populair advertentiemedium. En adverteerders moeten er ook wel betalen om enige zichtbaarheid te krijgen op het platform, want organisch lukt dat steeds minder. Retailbedrijven publiceren vol enthousiasme hun berichten op de profielensite (+64 procent), maar moeten voor het echte bereik toch de portemonnee trekken.

Foto: Viola Damiani (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment