Marktplaats Exchange verfijnt targeting

Geen reacties
Posted 28 jan 2015 in nieuws

Marktplaats breidt de mogelijkheden van zijn Marktplaats Exchange uit. Voortaan kunnen adverteerders heel gericht inkopen op zevenendertig groepen van Marktplaats via zogenoemde bid urls.

Hiervoor zijn de specifieke urls van zowel de grote groepen Huis & Inrichting, Kinderen & Baby’s en Kleding als kleinere groepen zoals Antiek en Kunst, Watersport en Sieraden beschikbaar gemaakt.

Dit maakt het geautomatiseerd inkopen binnen de Marktplaats Exchange (aangestuurd door Improve Digital) volgens de site nog gerichter en transparanter. Adverteerders kunnen geautomatiseerd campagnes targeten, met als resultaat minder verspilling.

De transparantie op groepsniveau is Marktplaats uniek in de markt, zegt Robert Franke, hoofd mediabureaus & exchange Marktplaats Zakelijk: ‘Afgelopen december zijn we in een soft launch al met de eerste adverteerders van start gegaan en de diverse tradings desks.’

De populairste groepen binnen Marktplaats zijn Huis & Inrichting en Kinderen & Baby’s, met respectievelijk ruim 1,5 en 1,2 miljoen unieke bezoekers per maand. Andere populaire groepen zijn Kleding Dames en Auto’s.

Inkopen op de zes bestaande Umfeld channels van Marktplaats Zakelijk (Automotive, Wonen, Familie, Elektronica en Gadgets, Reizen en Business) is nog steeds mogelijk.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment