Terug van weggeweest: de papieren catalogus

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 23 Jan 2015 in nieuws

De dikke Wehkamp-catalogus die vroeger op de mat plofte zou zomaar weer eens terug kunnen keren. Retailer J.C. Penney neemt het voortouw. In maart verstuurt het bedrijf weer een 120 pagina’s tellende catalogus aan zijn klanten. Niet eens op de tablet, maar gewoon weer ouderwets op papier.

J.C. Penney was daarmee gestopt in 2012, maar heeft ontdekt dat klanten graag weer ouderwets willen bladeren op de bank. Bestellen moet dan wel weer online.

De Amerikaanse retailer is niet de enige die de papieren catalogus heeft herontdekt. Analist Sucharita Mulpuru van Forrester begrijpt wel waarom: het is een meer ontspannen manier om producten te bekijken zonder de dwang om meteen te bestellen.

Wehkamp stopte al met zijn superdikke halfjaarlijkse catalogus in 2005, maar gaf nog wel een magazine uit dat de webwinkel ondersteunde. Het besluit werd genomen toen duidelijk werd dat 45 procent van de omzet via internet liep.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment