Acht redenen waarom je e-mails niet aankomen

Geen reacties
Tags: , , , , , , , ,
Posted 20 jan 2015 in nieuws

Je denkt dat je alles voor elkaar hebt: je hebt de juiste boodschap, een mooie opmaak, en je ontvangers hebben toestemming gegeven voor ontvangst van je nieuwsbrief. En toch komt je e-mail niet aan. William Wickey van LeadGenius legt uit waardoor dat kan komen.

1. Steeds agressievere spam filters
De spamoorlog is nog niet voorbij. 84 procent van alle e-mail is nog steeds ongevraagde reclame. Spam filters en e-mail firewalls identificeren steeds vaker marketing e-mail (en daarmee ook valide boodschappen) als spam. Sommige industrieën hebben daar meer last van dan andere. Vastgoed heeft de meeste problemen.

2. Serverbeheer
Veel binnenkomende mail wordt al aan de poort tegengehouden, en SpamAssassin is een populair middel om de inhoud van een mail te analyseren en spam te identificeren. Woorden als ‘gratis’ en ‘oordeel zelf’ zijn belangrijke triggers, maar ook als maar een deel van het bericht uit HTML bestaat.

3. Ouderdom database
E-mail lijsten verouderen. Mensen gaan weg bij bedrijven, en ondernemingen worden overgenomen. Elk kwartaal zijn er wel veranderingen. Na drie maanden is 12,9 procent van je database al verouderd, dat wil zeggen als je er verder niets aan doet.

4. Storingen
Een zogenoemde software bounce komt voor als de postbus van de ontvanger vol zit, de mailserver er uit ligt of de mail een te groot bestand bevat. De meeste e-mail diensten zullen soft bounce-berichten opnieuw sturen binnen 72 uur.

5. Invalide adressen
Een hard bounce wil zeggen dat het e-mail adres ongeldig is. Soms omdat deze verkeerd is ingevoerd, maar het kan ook zijn dan de afzender een vals adres opgaf.

6. Slechte reputatie
Spamfilters kijken ook naar IP-adressen om te beoordelen of er grote kans is op junk. Mail uit de achterwijken van het internet kunnen worden geblokkeerd. Via Return Path’s SenderScore of McAfee’s TrustedSource kun je je (IP) reputatie checken.

7. Zwarte lijsten
Soms worden complete IP-adressen geblokkeerd en soms kunnen ook e-mail diensten tijdelijk de klos zijn. Daarom stellen deze bedrijven strenge eisen aan hun klanten. Check of je domein op Debouncer voorkomt.

8. Nieuwe industriestandaarden
Een recente ontwikkeling in de strijd tegen spam is de DMARC-technologie. DMARC staat voor ‘domain-based message authentication, reporting & conformance’. De DMARC-technologie is een combinatie van verschillende identificatie technieken, waaronder SPF en DKIM, waarmee het erg moeilijk wordt om domeinen te vervalsen. DMARC checkt of jij ook echt de afzender bent. Mail die niet door het DMARC filter wordt gehaald zou wel eens kunnen worden geweigerd.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment