Alibaba stroomlijnt verkoop Amerikaanse retailers in China


Amerikaanse bedrijven kunnen in de nabije toekomst makkelijker via het platform Alibaba aan China verkopen. De distributie en de betalingen worden sterk vereenvoudigd.

Amerikaanse bedrijven hadden al wel toegang tot de Chinese markt via Tmall, maar de logistieke uitdagingen zitten de groei danig in de weg. Zo moeten de bedrijven goederen zelf naar China transporteren, met alle kosten van dien. Voor veel bedrijven een reden om er maar helemaal niet aan te beginnen.

Dat gaat volgens Reuters veranderen. Betaalbedrijf Alipay zorgt voor het omwisselen van dollars naar de yuan en omgekeerd en ook de logistiek wordt uit handen genomen. Amerikaanse retailers hoeven hun goederen alleen nog te bezorgen naar een distributiecentrum in de VS zelf. Van daaruit gaan die naar China.

Alibaba draait al proeven met grote ketens als Neiman Marcus, Saks Fifth Avenue, Macy’s, Ann Taylor en de site Gilt. Later dit jaar wordt het programma opengesteld voor derden.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.