Negen redenen om native advertising te omarmen

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 19 Jan 2015 in nieuws

Er is geen twijfel over mogelijk: ook dit jaar zullen er weer flinke discussies worden gevoerd over het nut van native advertising, oftewel advertenties die niet als zodanig worden herkend en opgaan in de content. Het onderwerp blijft omstreden, maar Sergey Denisenko van native advertising bedrijf MGID weet alleen al negen redenen waarom we er (dol-)blij mee moeten zijn.

1. Native advertising is wat de industrie zelf heeft voorspeld
Volgens een studie van LinkedIn vertrouwen we meer op redactionele content dan op advertenties als we meer willen weten over een bepaald onderwerp. Native advertising is gewoon een logisch onderdeel van en een missing link in de evolutie van de advertentie-industrie. En adverteerders willen ook steeds meer besteden. Komend jaar zo’n 5,3 miljard dollar.

2. Native advertising trekt meer aandacht
Naar native advertising wordt veel vaker gekeken (52 procent) dan naar banneradvertenties, volgens cijfers van Sharethrough en IPG. Soms wint native advertising het zelfs van redactionele stukken.

3. Native ads zijn erg efficiënt
Het credo luidt: investeer minder, verdien meer. ClickZ meldde laatst dat de klikratio van native advertising 15 tot 45 keer hoger ligt dan die van display ads. Native advertising zou in 2013 voor zestig procent hebben bijgedragen aan de advertentie-omzet van Facebook.

4. Native advertising biedt toegevoegde waarde
Uitgevers zijn te spreken over native advertising. 85 procent noemt native advertising als een belangrijke groeimarkt. 84 procent is ervan overtuigd dat het een toegevoegde waarde heeft voor hun (lezers-)publiek. Tien procent denkt dat de omzet uit native advertising de komende tijd met tien procent stijgt.

5. Native ads maken consumenten meer betrokken
Volgens de Online Publishers Association is engagement een belangrijke overweging om native advertising te omarmen, gevolgd door het stimuleren van bezoekersverkeer en delen via sociale media. Native ads dragen ook bij aan de merkwaardering.

6. Native advertising geeft een boost aan de advertentieindustrie
Zelfs als uitgevers native advertising links laten liggen, moeten ze nog dankbaar zijn. Sinds zijn introductie in 2011 heeft het fenomeen de industrie een belangrijke boost gegeven, en vanwege de felle discussies ook veel dynamischer gemaakt.

7. Native ads ‘kennen’ de doelgroep
Voor native advertenties wordt een groot aantal nieuwe technieken ingezet die zorgen dat de inhoud nog gerichter op doelgroep kan worden afgestemd. Analytics spelen daarbij vanzelfsprekend een grote rol.

8. Native is meer dan adverteren
Bij native advertising hoeven de thema’s lang niet altijd commercieel te zijn. Het is ook heel goed mogelijk om maatschappelijke vraagstukken aan te snijden. Voorbeeld: Netflix sponsorde een serie in The New York Times om aandacht te vragen voor vrouwen in gevangenissen.

9. Native ads zijn schaalbaar
Native advertising kan makkelijk schalen via platforms die adverteerders kunnen gebruiken om nieuwe afzetkanalen te identificeren, en het bezoekersverkeer te verhogen. Optimalisatie helpt de adveteerder nog verder.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment