ZZP’er krijgt werk via LinkedIn, maar het houdt niet over

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 09 Dec 2014 in nieuws

Eén op de twee zzp’ers die gebruik maken van LinkedIn, sleept jaarlijks een of meerdere opdrachten binnen. Daarmee is het zakelijk netwerk tweeënhalf keer zo effectief als Twitter en bijna drie keer zo effectief als Google Plus. Toch wordt de waarde ervan overschat. Dat blijkt uit onderzoek van de ZZP Barometer onder 1.269 zzp’ers, in opdracht van Ziggo.

Van de zzp’ers die zakelijk actief zijn op Facebook, scoort één op de drie klanten via het sociaal netwerk. Zakelijk actief zijn op Instagram (13 procent) en Pinterest (3 procent) is minder lucratief bij de ondervraagde zzp’ers. Een klein deel van de zzp’ers (adverteert weleens op sociale netwerken als Facebook, Twitter en LinkedIn om aan klanten te komen.

De ondervraagden geven echter ook aan dat de waarde van sociale netwerken wordt overdreven. Het grootste deel van de klanten komt via offline kanalen (64 procent). De belangrijkste manieren om opdrachten te krijgen zijn:  offline mond-tot-mondreclame, het zelf benaderen van opdrachtgevers fysiek zakelijk netwerken.

Eén op de drie zzp’ers geeft aan dat bemiddelingsbureaus de belangrijkste manier zijn om opdrachten te krijgen, 15 procent scoort voornamelijk opdrachten via online marktplaatsen en inhuurdesks.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment