Scoupy: voordeel, voordeel en nog eens voordeel

Geen reacties
Tags: , , , , , , , ,
Posted 11 nov 2014 in nieuws

Volg je voordeel. Hoewel nogal staccato, is het statement van SCOUPY precies raak. Scoupy heeft een oplossing voor de stortvloed aan kortings- en voordeelacties van merken, winkels, restaurants en retailers. Het brengt alleen voor jou interessante deals naar je toe. Valentijn Bras, oprichter en CEO, legt uit.

Via SCOUPY volg je jouw favoriete merken, restaurants en winkels. Het notificatiesysteem informeert je direct via mail of je telefoon over alle nieuwe online- en offline-kortingsacties, folderaanbiedingen, coupons, geld terug-acties en leuke nieuwtjes van je favorieten. Met de SCOUPY-app zie je bovendien meteen de voordeelacties en aanbiedingen bij jou in de buurt. Eigenlijk volgt SCOUPY jouw voorkeuren.

Wat is voor retailers het grootste voordeel van SCOUPY?

“Dat je communiceert met consumenten die dat echt willen, ze hebben zich immers zelf aangemeld. Je hebt direct de juiste doelgroep te pakken, en dat is wel zo effectief en efficiënt.”

Kun je wat meer vertellen over je studie en carrière?

“Als student kreeg ik interesse in marketing en communicatie. Eerst deed ik Hotelschool, daarna heb ik NIMA- en pr-cursussen gevolgd. Na mijn studie heb ik mooie reizen gemaakt. Terug in Nederland ben ik direct begonnen met ondernemen. Sinds 1997 ben in ondernemer in de media, fieldmarketing en buitenreclame.”

Wanneer kwam het ‘eureka-moment’ voor SCOUPY? Is het bij jou ontstaan of in samenwerking?

“In de zomer van 2011. De opkomst van location based-mogelijkheden van de smartphone waren voor mij de trigger om SCOUPY te beginnen. Ik wilde als mediamarketeer graag meegaan in de online-trend.”

Hoe groot is het SCOUPY-team inmiddels? Wat is de belangrijkste eigenschap waar je naar zoekt in werknemers en waarom?

“Inmiddels bestaat het SCOUPY-team uit 45 mensen. Verantwoordelijkheid nemen en een winnaarsmentaliteit staan hoog in het vaandel. We hebben een echte work hard, play hard- cultuur. We verwachten veel van onze medewerkers en hebben regelmatig teamuitjes, om de strategie te bespreken bijvoorbeeld.”

Heeft deelname aan de Accenture Innovation Awards bijgedragen en het succes dat SCOUPY momenteel heeft?

“Alle aandacht en iedere award helpt. Het zet je bedrijf toch beter op de kaart. De Blauwe Tulp van Accenture heeft ons daarbij zeker ook geholpen. Vaak is de bekendheid echter van korte duur. Als je op lange termijn succesvol wilt zijn, moet je hard blijven werken.”

Welke drie eigenschappen vind je dat een ondernemer moet hebben?

“Creativiteit, doorzettingsvermogen en kunnen rekenen. De eerste twee zijn redelijk voor de hand liggend, de laatste wordt vaak onderschat. Als eigen ondernemer moet je bovenop de financiën zitten en kunnen berekenen of je wel succesvol bent of niet. Het gebeurt maar al te vaak dat een ondernemer aan het eind van een fiscaal jaar erachter komt dat hij verlies draait.”

Stel: je mag iemand die eraan denkt een eigen bedrijf te beginnen één tip geven. Wat zeg je dan?

“Doen in plaats van te veel denken! Soms worden ondernemingsplannen volledig stukgeanalyseerd. De conclusie is dan vaak dat de ondernemer het risico om te starten te groot vindt. Maar doe het gewoon, en ja, dat kan betekenen dat je je neus stoot en het allemaal in de soep loopt maar daar leer je van. De aanhouder wint.”

Welke droom wil je met SCOUPY waarmaken? Hoe ga je dat doen?

“Het merk zijn dat miljoenen mensen regelmatig gebruiken én waarderen, dat is mijn droom. Concreter wil ik eind 2015 twee miljoen gebruikers hebben, die we een echt goed product bieden. We innoveren constant, en we updaten onze dienst regelmatig om aan te blijven sluiten op de wensen van de klant. In november gaan we een grote mediacampagne lanceren waarin we de nieuwe app introduceren. Als het product goed is, volgen de gebruikers vanzelf.”

Wat was de grootste uitdaging tot nu toe?

“Om als start-up een investering te regelen. Zeker in Nederland willen investeerders vaak eerst de potentie zien, voordat ze overwegen er geld in steken. Ze willen bevestiging dat hun investering niet verloren gaat. Een kip-eiverhaal. Als start-up heb je vaak juist eerst vermogen nodig om te kunnen laten zien wat je in huis hebt. Passie en een goed verhaal over je idee zijn dan essentieel.”

SCOUPY is oud-deelnemer van de Accenture Innovation Awards. Vrijdag 14 november worden de prijzen in elf categorieën uitgereikt in DeFabrique. Kijk hier voor meer informatie.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment