Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 29 Okt 2014 in nieuws

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Facebook genereert momenteel 22,36 procent van al het webverkeer. Gemeten over een jaar gaat het om een toename van 115,63 procent van 10,37 procent. Die sterke positie heeft het medium grotendeels te danken aan zijn omvang. Facebook telt inmiddels evenveel leden als China inwoners heeft.

Toch is omvang geen garantie voor verwijzingen. Pinterest met inmiddels ‘slechts’ 70 miljoen gebruikers staat op een tweede plaats met 5,52 procent van de verwijzingen. Het aandeel groeide het afgelopen jaar met 50 procent.

Faceb
De grote verliezer is Twitter. Die zag zijn aandeel in het webverkeer teruglopen met 0,39 procent. Het aandeel is nog maar 0,88 procent. Ook StumbleUpon, Reddit, Google Plus, YouTube en LinkedIn leverden in. Samen zijn ze goed voor slechts 0,74 procent van het webverkeer. StumbleUpon veerde even op, maar zakte daarna weer weg. Ook LinkedIn moest fors inleveren.

Traffic

“Facebook is echt belangrijk als verwijsmedium en ze zijn er ook echt goed in”, zegt Marcel van der Heijden van a friend of mine. Hij en Japie Stoppelenburg gaan volgende week of het Facebook Conference dieper in op het bovenstaand onderzoek onder de noemer Why You Suck At Facebook. “Het punt is dat bedrijven zich nog te richten op de communicatie met volgers op Facebook zelf. Terwijl je veel meer kunt bereiken door het verwijsverkeer te optimaliseren. Facebook draagt daarvoor verschillende middelen aan, maar die kennen bedrijven onvoldoende.”

Het volledige programma van Facebook Conference vind je hier. Kaarten zijn hier te bestellen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment