Grote reclamecampagne Foursquare, niet Swarm

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 22 okt 2014 in nieuws

Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.

Billboards op drukke plekken als metrostration, luchthavens en fietsverhuurders moeten reizigers ertoe stimuleren om de app Foursquare meer te gebruiken. Komende zes weken houdt het bedrijf een campagne, die met Omnicom en creatief bureau Judd Branding is opgezet.

Het gaat hierbij specifiek om reclame voor de app Foursquare, niet om de check-in-app Swarm. Foursquare is de app die gebruikers suggesties geeft om gelegenheden te bezoeken voor lunch, snacks, uitjes en leuke lokale bedrijfjes. Dat is vergelijkbaar met Yelp en de suggesties die Google Now doet.

Swarm houdt ook een reclamecampagne, maar die draait alleen online.

Het doel van de billboards is te meten welk effect buitenreclame of offline reclame heeft op de ervaring van het merk Foursquare. Een soort nulmeting voor verdere experimenten.

Volgens Business Insider, dat over het initiatief schrijft, heeft het mobiele bedrijf sinds de plitsing van zijn app in een suggestie- en een check-in-app het gebruik al aanzienlijk zien groeien. Foursquares actieve gebruikersbestand nam met 54 procent toe in het jaar tot augustus 2014. De omzet zou zijn verdubbeld, maar daar worden geen absolute getallen aan verbonden.

Foto: Vadim Lavrusik (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment