Rocket Fuel opent self service-systeem

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 03 okt 2014 in nieuws

Technologiebedrijf Rocket Fuel voegt een self service-module toe aan zijn reclamesysteem. Adverteerders en bureaus die via automated trading display advertising en video willen inkopen, kunnen dat zelf gaan doen.

Het systeem, Mission Control geheten, is net geïntroduceerd in Europa. Vier klanten maken er op dit moment gebruik van. In de Verenigde Staten is het systeem sinds juli beschikbaar.

“Dit is interessant voor mediabureaus. Sommigen willen alleen de strategie opzetten en media inplannen, anderen willen ook de analytics erbij”, aldus David Nelson die verantwoordelijk is voor de Europese productuitrol. “Je vindt er de gebruikelijke zaken als campagnemanagement, ROI, planning op basis van tijdblokken en frequentie-caps.”

Een nieuwigheid die Europeanen ongeveer gelijk met Amerikanen gaan zien, is de toevoeging van een datamanagementplatform, in jargon ook wel DMP genoemd. Dat staat adverteerders toe om first party data te importeren in Rocket Fuels reclamesysteem. De persoonlijke gegevens van consumenten worden hierdoor gecombineerd met de resultaatgerichte campagnes die het technologie helpt opzetten.

De DMP-technologie kwam bij Rocket Fuel binnen via de overname van [X+1] voor een kwart miljard dollar.

Nelson: “Waar RTB gaat om paid media, gaat het met [X+1] om owned media als site, mail en sms.”

Rocket Fuel is een van de vele bedrijven die zich bezighoudt met real time trading, ook wel automated trading. Het verschil met veel andere partijen die met deze reclametechnologie bezig zijn, is dat de beursjongeling machine learning gebruikt voor het optimale resultaat van de reclamecampagnes. De systemen gebruiken talloze variabelen als input, bijvoorbeeld ook locatie van en weerbeeld bij de internetter, om resultaat te voorspellen.

CTO Mark Torrance: “De fusie van offline en online databronnen wordt steeds belangrijker. Het beïnvloedt in groeiende mate de marketingbeslissingen.”

Foto: Erik Charlton (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment