Staatssecretaris Sanders overweegt verruiming internetreclame omroepen


Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Sander Dekker suggereert in een brief aan de Tweede Kamer om de huidige regelgeving voor reclame op internet voor publieke en commerciële omroep opnieuw tegen het licht te houden nu media convergeren en er wellicht mogelijkheden komen voor de publieke omroep om zijn eigen inkomsten te verhogen.  

De regels voor reclame op internet voor publieke en commerciële omroep zijn op dit moment volgens Sanders duidelijk en toereikend. De Ster heeft ruimte om binnen het wettelijk kader en binnen de afspraken met de NPO gebruik te maken van de mogelijkheden die reclame op internet bieden.

Binnen het non-lineaire aanbod op internet zijn geen reclameblokken, maar pre-roll video’s en reclamebanners toegestaan. De huidige regeling bepaalt onder meer dat pre-roll video’s niet langer mogen zijn dan dertig seconden en dat er per drie minuten bij het opstarten van nieuwe fragmenten maximaal één pre-roll wordt getoond. Verder bepaalt regeling dat er zich maximaal één banner op een site bevindt, reclamebanners geen overheersende plaats hebben op het beeldscherm en een bezoeker van een website niet meer dan drie keer dezelfde banner per bezoek ziet.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.