Hema vernieuwt: meer ‘online only’ assortiment

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 16 sep 2014 in nieuws

Warenhuis Hema gaat via zijn website nog meer artikelen verkopen die niet in de winkels liggen. De fotozuilen worden internetkiosken en binnenkort krijgen medewerkers iPads om klanten mee te helpen oriënteren en kopen.

Dat zijn enkele van de digitale hoogtepunten uit de persconferentie waarin directeur Ronald van Zetten zijn nieuwe strategie toelichtte. “We passen onze strategie aan omdat dat nodig is. Dit is een grote verandering voor Hema.”

De grootste veranderingen spelen zich af op de vloeren van de 520 winkels. Het assortiment is aangepast op het vluchtige gedrag van de consument. De filialen zijn zo ingericht dat de klant makkerlijker impulsaankopen vindt maar ook het vertrouwde aanbod vindt.

‘Hema maakt het gewoon bijzonder’ vervangt ‘Echt Hema’.

Waar de fysieke winkels afgelopen maanden grondig zijn veranderd, zijn eventuele vernieuwingen aan de site amper zichtbaar. Van Zetten zet nu vooral in op het vergrote van het online assortiment, nog meer artikelen digitaal beschikbaar maken die niet in de winkels op tafels en in schappen liggen.

Dat bredere digitale assortiment moet toch zijn weg naar de fysieke winkelvloer gaan vinden. De fotozuilen in de winkels worden vervangen door internetkiosken. Daarop kunnen foto’s worden afgedrukt, maar de klant kan er ook snuffelen door het online assortiment. En bestellen. In de nabije toekomst krijgen medewerkers van de Hema ook tabletcomputers waarmee ze hand in hand met de klant kunnen internetshoppen.

Persconferentie:

Interview met Ronald van Zetten voor RetailDetail:

Foto: Mirko Tobias Schaefer (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment