‘Netflix bijna even groot als YouTube’

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 26 aug 2014 in nieuws

Engelsen kijken bijna even veel video via Netflix als op YouTube. Dat laten cijfers van een van de grootste internetproviders, Plusnet, zien. In de avonduren is Netflix al veruit de populairste streamingdienst.

De recente prijsverhoging van Netflix’ abonnementen deert de Engelse consument totaal niet. Ze lopen de deur plat bij de online videotheek. In een blogbericht geeft Plusnet de verhoudingen tussen Netflix en YouTube weer. Het is duidelijk dat men al voor het ontbijt Googles videodienst aanzet, maar zodra het avondeten op tafel komt gaat Netflix aan. Tot laat.

Deze cijfers komen van een markt waar digitale videotheken als HBO, Amazon, Google Play, iTunes, Sky Go, Blinkbox (Tesco), Wuaki (Rakuten) en Now TV om marktaandeel kampen.

Plusnet, onderdeel van BT Group, heeft iets minder dan een miljoen klanten op een land met 26 miljoen huishoudens. Hoewel niet representatief voor de hele markt geven de cijfers wel een duidelijk beeld.

Onderzoeker IHS verwacht dat Netflix alleen maar een groter stempel op de Europese videomarkt zal drukken. Binnen enkele maanden gaat het bedrijf ook van start in België, Luxemburg en Frankrijk en de Duitstalige gebieden Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het aantal abonnees zal binnen drie jaar met acht miljoen groeien. Dat leidt ertoe dat het aantal buitenlandse klanten voor Netflix van tien naar twintig procent stijgt.

In Nederland neemt Netflix het op tegen diensten als Uitzending Gemist van de NPO, Pathé Thuis, RTL XL en Videoland. NLziet van de publieke omroepen probeert zich ook een positie te verwerven op dit palet.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment