Het kan: winkelen in Instagram

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 25 aug 2014 in nieuws

Dat Instagram is ontdekt door boetieks en andere retailers is geen geheim meer. Net als Pinterest is Instagram vooral een visueel platform om consumenten te leiden met foto’s van mooie producten. Maar nu kun je ook kopen vanuit Instagram. Via een omweg.

Een nieuwe startup LiketoKnowit zorgt voor een koppeling tussen foto’s die op internet staan en de webwinkels. De achterliggende technologie komt weer van RewardStyle. Die werkt met zo’n duizend Instagram accounts. Het businessmodel is vrij simpel: over elk verkocht product rekent het bedrijf een commissie.

Maar het is niet zo simpel als het lijkt. Instragram staat geen links toe in berichten onder de foto’s. Daarom moet je eerst een abonnement afsluiten bij Liketoknowit zelf en deze weer koppelen aan je eigen Instagram account. Als je nu een Like geeft met een liketoknow.it adres in de beschrijving, krijg je een e-mail met informatie over hoe je kunt bestellen (uitleg in video hier). Dat klinkt omslachtig, maar schijnt te werken.

LiketoKnowit, gestart in maart, wilde tegenover de New York Times niet zeggen hoeveel actieve gebruikers men heeft, wel dat dertigduizend likes per dag.

Er zijn meer bedrijven die via een omweg Instagram in een soort winkel veranderen. Vaak moet echter nog via hashtags worden gewerkt. Bestellen bij boetiek Foxandfawn vergt het doorgeven van creditcardgegevens en het telefoonnummer, en wie dan Ring mu up! tikt in een bericht eronder, wordt gebeld. Ten minste als een verkoper je bericht snel genoeg opmerkt.

De grote vraag is of Instagram zijn strikte regels laat varen voor een iets betere gebruikerservaring en mogelijk zelf een verkoopplatform voor partners lanceert. Voorlopig niet: het bedrijf vindt dat de kracht van de foto moet spreken.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment