Plugin waarschuwt voor native advertising

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 22 aug 2014 in nieuws

Een nieuwe plug-in van Google-ontwikkelaar Ian Webster voor Chrome en Firefox gaat waarschuwen voor betaalde content, dus native advertising. Bij een gesponsord artikel verschijnt er een rode balk bovenaan de pagina.

Hoewel uitgevers het er eigenlijk over eens zijn dat gesponsorde artikelen als zodanig moeten worden aangemerkt, gebeurt dat in de praktijk nog te weinig. Webster hoopt dat zijn plug-in AdDetector uitgevers tot nadenken stemt.

Native advertising komt steeds meer onder vuur te liggen. Komiek John Oliver (HBO) trok de laatste weken aandacht door te stellen dat uitgevers de ‘scheiding tussen kerk en staat’ niet meer respecteren.

Het is overigens nog maar de vraag of lezers het de moeite waard vinden om de plug-in te installeren. ‘Common sense’ is vaak al voldoende om de onafhankelijkheid van artikelen te beoordelen.

Volg al het nieuws over native advertising via dit kanaal.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment