Chinese e-commerce gigant JD.com vergroot verlies

Geen reacties
Tags:
Posted 18 aug 2014 in nieuws

Het Chinese e-commerce bedrijf JD.com sloot het tweede kwartaal van 2014 af met verlies. Reden zijn de hogere kosten van de samenwerking met Tencent (eigenaar WeChat) en de toenemende concurrentie met marktleider Alibaba.

Het verlies is opgelopen naar 93,9 miljoen dollar, fors meer dan een jaar geleden. De kosten zijn alleen al 66 procent gestegen.

JD.com is in mei naar de beurs gegaan. Kort voor die beursgang nam Tencent, de grootste exploitant van mobiele games en sociale media in China, een belang van 15 procent in het bedrijf om beter te kunnen concurreren met Alibaba. Sindsdien is het belang verder uitgebreid.

JD.com uit Beijing lijkt in veel opzichten op Amazon.com, in tegenstelling tot Alibaba, dat meer een marktplaats voor derden is. De concurrentie met Alibaba zal nog heviger worden als de laatste dit najaar naar de (Amerikaanse) beurs gaat.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment