Handige content marketing tools

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 01 Aug 2014 in nieuws

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Content curatie
Storify: een ideaal programma voor ‘content curating’ dat content van diverse sociale media (met name Twitter) rangschikt tot een helder verhaal.

intro-3-hi

Feedly: misschien wel de beste RSS lezer die er is en artikelen op basis van zelf ingevoerde links ook nog eens als een mooie krant presenteert. Zo kun je vrijwel nieuws uit je eigen sector verzamelen zonder al die sites af te lopen.

EverPost: ook weer een content curating tool, waarmee je eenvoudig verhalen kunt verzamelen.

Content creatie
Visual.ly: maak of verzamel mooie infographics. Maar zoek eerst in de database om te voorkomen dat je het wiel voor de tweede keer uitvindt.

Prezi: de mooiste presentatietool op de markt, en natuurlijk vooral bekend vanwege zijn fraaie animaties. Tot 100 MB is deze dienst gratis.

Powtoon: een handige tool om geanimeerde video’s te maken. de betaalde versie laat meer beeldgebruik toe, hoge kwaliteit en video’s van vijf minuten of meer.

SlideSharede bekende site voor het delen (insluiten) van PowerPoint presentaties.

LinkedIn-Slideshare

GoToMeeting: de bekende tool voor webinars die je ook kunt opnemen. Een gratis alternatief is Google Hangouts.

PlaceIt: tool waarmee je duimplaatjes van bijvoorbeeld sites kunt maken. Kleine plaatjes zijn gratis, voor grotere bestanden moet betaald worden.

Skitch: een zogeheten markup tool van Evernote, waarmee je afbeeldingen van commentaar kunt voorzien (tekstballonnen en pijltjes bijvoorbeeld).

top-content-marketing-tools

Tawkers: een tool voor live web chats die daarna kunnen worden geplaatst.

Listly: de naam zegt het al, een site voor het maken van deelbare lijsten.

Quora: een tool voor het stellen en beantwoorden van vragen.

Paper.li: stel je eigen krant samen op basis van diverse onderwerpen, foto’s of video’s.

Tools voor content creators
Contently: zoek freelance tekstschrijvers.

oDesk: idem. Je kunt hier ook het voorgaande werk van een freelancer bekijken.

Content promotie
Buffer: tool voor het delen van je content op gezette tijden.

hootsuite

HootSuite: het bekende platform voor het beheer van al je sociale media accounts.

Tweetdeck: platform voor het beheer van je Twitter accounts.

Mail Chimp: platform voor het beheer van je e-mail marketing.

TrackMaven: volg al je content op diverse (sociale) media.

PR Newswire: zet hier je internationale persberichten neer. Nederlandse voorbeelden zijn Persberichten.com, ANP Support of Nieuwsbank.

Buzzsumo: kijkt naar de performance van je content. Zoek op basis van trefwoorden.

Overige tools
Ubbersuggest: gratis tool voor het vinden van de juiste sleutelwoorden.

Addvocate: geeft inzicht in hoe je werknemers content delen. Betaald.

Optimizely: betaalde tool voor A/B-testen.

Gravity: zie welke onderwerpen ‘trending’ zijn. Betaald.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment