LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 31 jul 2014 in nieuws

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan  komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Het bedrijf noteerde een nettoverlies van 1 miljoen op (US) GAAP basis. Zonder de accountantsregels werd een winst van 63 miljoen geboekt, tegen 44 miljoen een jaar terug. Het bijgestelde bedrijfsresultaat of EBITDA kwam op 145 miljoen, 27 procent van de omzet. Voor het huidige kwartaal rekent LinkedIn op 543 tot 547 miljoen dollar omzet.

LinkedIn verdient het meeste aan het onderdeel Talent Solutions, die goed was voor een omzet van 322 miljoen dollar. Marketing Solutions brachten 106 miljoen op. De premium diensten eindigden daar net onder met 105 miljoen.

LinkedIn kondigde vanavond ook gelijk een nieuwe sociaal hulpmiddel aan, Sales Navigator. Die moet gebruikers helpen met verkoopactiviteiten door potentiele klanten uit het netwerk te identificeren. Deze leads zijn in het LinkedIn netwerk ook te volgen.

Sales Navigator sluit ook aan op bekende CRM-software als Salesforce en Microsoft Dynamics. De desktop en mobiele versie is vandaag gelanceerd in het Engels, maar mobiele apps in meerdere talen gaan volgen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment