‘Achteraf betalen webwinkels groeit hard’

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 28 jul 2014 in nieuws

Een klein jaar geleden ging Capayable van start. Vandaag verwerkt het rond de vijfduizend achterafbetalingen voor webwinkels. “We leggen nu verbindingen met de grote knooppunten, zoals PSP’s en winkelplatformen”, aldus Oprichter Patrick van de Graaf.

Capayable is ontwikkeld bij PostNL, maar toen dat bedrijf moest gaan reorganiseren vielen internetbetalingen van de wagen. De Graaf verliet zijn functie van business development manager bij het postbedrijf en besloot het systeem voor achteraf betalen, bekend van de accept-giro, in de markt te zetten.

“Het begint nu te draaien. Er zijn zo’n 25 winkels bij ons aangesloten en we zijn nu bezig het bereik te vergroten.” Door zijn betaaldienst aan te bieden op winkelplatformen als SEOshop, Shopify en Tictail groeit het potentieel bereik in een keer naar duizenden winkels.

“We zijn honderden procenten goedkoper dan de andere spelers Klarna en Afterpay. We vragen geen percentage van de factuur en een vast bedrag, maar gewoon altijd één euro. Enkel iDeal is goedkoper. Omdat we zo goedkoop zijn moeten we wel volumes maken om te verdienen.” Daarom voert De Graaf ook gesprekken met payment service providers om zijn dienst in hun portfolio te laten opnemen.

Veel groei ziet de ondernemer opkomen uit e-commerce op mobiele telefoons en tablets. Zeker waar het om aankopen per mobiele telefoon gaat is dat logisch. Het kleine scherm leent zich slecht voor ingewikkelde afrekenprocessen als iDeal-betalen of per creditcard. “Mobiele e-commerce gaat richting de helft van alle transacties.”

Capayable is opgericht door De Graaf en ACCS Incasso en Gerechtsdeurwaarders.

Foto: hockeyholic (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment