Websites providers onduidelijk over beltegoed

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 25 jul 2014 in nieuws

Veel aanbieders van mobiele telefonie zijn op hun website onduidelijk over de houdbaarheid van het beltegoed en de manier waarop ze afronden bij abonnementen. Dat blijkt uit een inventarisatie van de websites van 13 providers door de Consumentenbond. De Consumentenbond wil dat consumenten direct alle belangrijke informatie op een rij hebben, zodat abonnementen onderling vergelijkbaar zijn op prijs en voorwaarden.

Vooral Ben, MTV Mobile, Simyo, Tele2, T-Mobile, Vodafone en Youfone zijn onduidelijk over de voorwaarden. Consumenten krijgen deze informatie alleen na veel doorklikken op informatiebuttons, vraagtekens en linkjes. Hi, Hollandsnieuwe, KPN, Simpel, Telfort en Ziggo doen dit een stuk beter met een uitklapscherm aan het begin van het bestelproces.

De Consumentenbond vindt dat providers aan het begin van het online bestelproces naast de kosten ook de voorwaarden duidelijk moeten vermelden, zoals wat er gebeurt als de databundel op is.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment