Mobiel belangrijkste groeimarkt voor Ziggo


Ziggo sluit steeds meer mobiele abonnementen af. In het tweede kwartaal van 2014 waren dat er 21.000, waarmee het totaal op 84.000 komt. Ook zat er groei in het aantal internetabonnementen. De kabelaar haalde 25.000 nieuwe klanten binnen.

De omzet van de kabelaar is 4,5 procent gestegen naar 405,1 miljoen euro (pdf). Het aangepaste bedrijfsresultaat komt 2,2 procent hoger uit op 225,8 miljoen. De nettowinst schoot echter in de min: een verlies van 29,5 miljoen door voorzieningen van 155 miljoen euro.

Ziggo zegt minder last te hebben van weglopende klanten, waardoor de verwachtingen voor 2014 niet hoeven te worden bijgesteld. 57 procent van de abonnees neemt bijvoorbeeld een All-In-One pakket af. Ook de B2B activiteiten doen het goed. Alleen het VOD aanbod loopt terug: 30.000 abonnees zijn afgehaakt.

CTO Paul Hendriks zal overigens per 1 september vertrekken en wordt vervangen door Kamran Ziaee.

Ziggo wordt later dit jaar overgenomen door Liberty Global. De EU zal zich hierover binnenkort moeten uitspreken. Liberty Global heeft al wel toezeggingen ingediend bij de Europese Commissie voor de overname van Ziggo, maar wil geen details geven.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.