Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Geen reacties
Tags: ,
Posted 16 jul 2014 in nieuws

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Oprichter Antoine Amann vond bestaande analyticsproducten frustrerend. Ze laten wel veel grafieken en taartdiagrammen zien, maar vertellen je niet wat je moet doen. Het idee was dan ook om een soort geautomatiseerde data-adviseur te ontwikkelen.

Echofox ontleent gegevens aan Google Analytics en laat daar vervolgens zijn eigen algoritmen op los. Het vergelijkt eerdere successen met nieuwe content.

De bètaversie die het bedrijf aanvankelijk ontwikkeld kwam bijvoorbeeld met dit advies: ‘Kort de lengte van ‘Illumators’ in tot 200 woorden. 75 procent van je lezers heeft het artikel niet uitgelezen. Gemiddeld haken 62 procent af. De meest succesvolle berichten hebben 220 woorden. Of maak er twee artikelen van.’

In het zojuist gelanceerde platform ontbreken dit soort adviezen nog. Dat komt het bedrijf met veel uitgevers heeft gesproken en sociale media op dit moment de meeste aandacht heeft. Het optimaliseren van siteverkeer blijft een uitdaging.

Redactionele adviezen worden wel voor de lange termijn voorzien.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment