Livechat vaak niet live

Geen reacties
Tags: ,
Posted 15 jul 2014 in nieuws

Bijna de helft van ruim honderd websites in een onderzoek van managed live chat provider,  LiveChat Pro bleek overdag niet bereikbaar. In veel gevallen stond op de website vermeld dat er geen medewerker online beschikbaar was.  

Van de onderzochte sites is bijna driekwart ’s avonds niet via de live chat bereikbaar, terwijl in het weekend zelfs 88 procent onbereikbaar is.

Ook is de responstijd van live chat op de onderzochte websites gemeten. Gemiddeld duurde het 44 seconden voordat er met een medewerker gechat kon worden. Bij 13 van de 108 onderzochte websites was er zelfs na 5 minuten nog steeds geen respons, ook al was de chatsessie reeds begonnen.

De best presterende branche was de ICT. Bij 65 procent van de ICT bedrijven is de live chat overdag online. Ook waren de responstijden het kortst, gemiddeld 30 seconden. De slechtst presenterende bedrijven waren de financiële dienstverleners. Vier op de vijf dienstverleners kon zijn klanten overdag niet online te woord staan. Opvallend is dat bij de verzekeraars de responstijd erg hoog lag: het duurt gemiddeld 2 minuten en 10 seconden voordat de bezoeker met iemand kan chatten.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment