Nog steeds twijfels over native advertising

Geen reacties
Tags:
Posted 09 Jul 2014 in nieuws

Marketeers geloven in de potentie van native advertising, maar passen het nu nog mondjesmaat toe door gebrek aan kwaliteit, meetmogelijkheden en geprogrammeerde inkoop. Dat blijkt uit onderzoek van DMR en TripleLift onder honderd digitale bureaus als Starcom MediaVest, MEC, Carat, Mediacom en Mindshare.

68 procent van de respondenten erkent de potentie van native, maar het gebrek aan kwalitatieve content staat de verdere ontwikkeling voorlopig in de weg. Vooral aantrekkelijk beeld wordt node gemist. Veertig procent vindt native een ‘uitdaging’. Met name het geprogrammeerd inkopen wordt als een drempel gezien, omdat de content moet aansluiten bij de inhoud en opmaak van een publicatie.

Een kleinere groep concentreert zich liever op tv, of geeft toe er te weinig van te weten.

Begin dit jaar voorspelden analisten van handelsbank J.P. Morgan dat native digitale kanalen dit jaar zou domineren. Dat is nog niet gebeurd. Marktvorser eMarketer schat de markt op 2,85 miljard dollar in 2014.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment