Opkomend in e-commerce: reserve-onderdelen en tuinspullen

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 09 Jul 2014 in nieuws

Nieuwe cijfers van dataleverancier Icecat laten zien dat de fabrikanten en consumenten nieuwe interesses bevredigen bij webwinkels. De belangrijkste daarin: reserve-onderdelen en tuinspullen en persoonlijke verzorging.

Nagelverzorging, grasmaaiers, ladders en telefoonopladers behoren tot de snelste groeiende productgroepen in de mondiale e-commercewereld.

Iedere groep op zich laat meer dan tweeduizend procent groei zien. Het aanbod was een jaar geleden erg klein, dus aan de vraaggroei kunnen geen hoge omzetten worden toegedicht. Niettemin laten Icecats cijfers zien dat de consument voor steeds meer ‘gewone’ producten niet meer naar een fysieke maar naar de digitale winkel gaat.

De grootste productcategoriën zijn nog steeds die rondom computers en randapparatuur. Dat komt door het feit dat de fabrikanten van deze zaken al jaren een groot online verkoopnetwerk hebben. Bij de opkomende productgroepen worden nu kanalen nu pas ontgonnen.

Icecat, dat productinformatie levert aan webshops, vergelijkers en veilingsites, ziet enkel hoe vaak consumenten informatie over producten opvragen, niet hoeveel ze kopen.

Aan de informatie-opvragingen is te zien dat de Europese e-commercemarkt het sterkst ontwikkeld is. De voorlopers, qua volume, op dit gebied zijn de Benelux, de Duitstalige landen, Engeland, Spanje, Frankrijk en Italië. De opkomende gebieden zijn Oost-Europa, het Verre Oosten en landen als Brazilië en Rusland.

Vergeleken met vorig jaar werd er 117 procent meer productinformatie opgevraagd bij e-commercepartijen. Ook dat duidt erop dat de consument zich steeds comfortabeler voelt bij online winkelen.

Foto: Duncan Harris (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment