Onlineverkoop Nike fors gegroeid

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 02 jul 2014 in nieuws

Sportschoenenfabrikant Nike ziet steeds meer inkomsten komen uit online verkoop. Wereldwijd steeg de webomzet in het boekjaar 2014 met 42 procent, wat vermoedelijk neerkomt op 767 miljoen dollar, tegen 540 miljoen in het fiscale jaar 2013.

De onlineverkoop is nog redelijk bescheiden op een totaal van 27,80 miljard dollar, maar onlineverkoop heeft volgens CEO Mark Parker de allerhoogste prioriteit, want op het digitale vlak valt nog veel te winnen. Nike streeft naar een totale omzet van 30 miljard dollar volgend jaar en 36 miljard in 2017, en daarvan moet een groeiend aandeel komen van onlineverkoop.

Zonder in detail te treden vertelde Parker een dezer dagen aan analisten dat men een geïntegreerd systeem van digitale diensten aan het ontwikkelen is.

Mogelijk duidt Parker op de samenwerking met Apple, die er mogelijk toe heeft geleid dat het Amerikaanse bedrijf is gestopt met de ontwikkeling van de slimme armband FuelBand. Het bedrijf zou zich alleen nog of software en diensten willen richten. Nike lanceert op 10 juli een mobiele voetbalapp.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment