Beheertool SocialSensr brengt focus

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 26 jun 2014 in nieuws

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

SocialSensr is ontwikkeld vanuit een persoonlijke frustratie, zegt oprichter Richard van Hooijdonk. Omdat hij nergens de oplossing vond dat hij zocht is hij die met software architect Marc van Neerven zelf maar gaan ontwikkelen.

Het barst van de social media beheertools. Wat voegt SocialSenr  toe?
“Met SocialSensr kunnen gebruikers hun sociale media in één omgeving beheren. Alle belangrijke functies die nodig zijn om dit te doen (denk aan inbox, content en klantrelatiebeheer) zijn aanwezig. Gebruikers kunnen daarbij doelgroepen, projecten of producten organiseren in overzichtelijke werkruimten. Contacten kunnen overzichtelijk worden geordend en worden ingezet voor monitoring of publishing. Verder is het mogelijk om in teams samen te werken. We zijn overigens nog volop aan het ontwikkelen.”

Je was op zoek naar een oplossing die mensen en content centraal zou zetten in één applicatie in plaats van slechts datastromen. Wat houdt dat precies in: centraal zetten?
“Voor mij is de interactie met mensen en beschikbaar maken van content binnen een omgeving van groot belang. Ik heb nogal wat volgers op de verschillende media, die ik wil herkennen en groeperen over alle platformen heen. Vervolgens wil ik heel gericht content kunnen delen met deze mensen of groepen. Vandaar dat ik niet zo geïnteresseerd ben in datastromen met alleen maar bericht. Ik wil een focus aanbrengen.”

Hoe verhoudt dit product zich tot mogelijk soortgelijke oplossingen als die van Adobe? Of CRM tools die steeds ‘socialer worden’?
“CRM tools zijn naar mijn mening geen social media tools. Wij definiëren CRM in relatie tot contacten op sociale media. We stellen je in staat om jouw contacten over alle platformen heen te ordenen. Je kunt mapjes maken met klanten, prospects, personeel of concurrenten. Als je dat hebt gedaan, kun het mapje dat je hebt gemaakt heel gericht monitoren of ernaar publiceren.

“Wij zullen nooit een volledig CRM systeem bouwen, omdat gebruikers daar nu nog geen behoefte aan hebben. Marketeers en social media managers worden momenteel vaak apart ingezet. Daarvoor zijn geen CRM systemen nodig. Wel werken we aan integraties met enkele grote CRM-systemen. Zo worden CRM systemen inderdaad socialer. Op korte termijn (lees: een paar jaar) verwacht ik niet dat CRM systemen volledig Social Media Management gaan aanbieden. Op lange termijn (vijf tot tien jaar) verwacht ik wel beweging op dat niveau. Het is niet voor niets dat Salesforce Buddy Media gekocht en geïntegreerd heeft.”

Waarom gaat KPN de distributie doen? Het is toch een cloudoplossing draaiend in Microsofts Azure die je ook zelf kunt aanbieden?
“KPN is op zoek naar nieuwe kansrijke producten. Ook KPN klanten hebben een steeds grotere behoefte om overzicht te scheppen in hun sociale media. Dat SocialSensr een cloudoplossing is, maakt daarbij niet zoveel uit. SocialSensr integreert met het transactiesysteem van KPN, waardoor klanten via het KPN verkoopapparaat toegang kunnen krijgen tot SocialSensr.”

Je maakt deel uit van het programma BizSpark van Microsoft. Wat houdt dat concreet in?
“Microsoft heeft SocialSensr beoordeeld als ‘high potential’ en een aardig bedrag beschikbaar gesteld, waarmee we voor een lange periode onze Azure-kosten kunnen dekken. We maken daarnaast gebruik van vele interne en externe contacten die Microsoft heeft en sluiten een verdere samenwerking niet uit.”

Je vorige bedrijf is failliet gegaan. Is er iets van MarketingMonday dat je meeneemt in je nieuwe bedrijf?
“Dat is een mooie vraag. Het aansturen van een consultancy organisatie vereist andere vaardigheden, zeker in tijden van crisis. Na zo’n periode neem je ook mee wat je kerncompetenties zijn en maak je keuzes. Mijn hart bonkt als het gaat om pure innovatie en disruptie. Bij SocialSensr kan ik deze passie volledige invullen.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment