Digitale oplagen dagbladen verder omhoog

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 24 Jun 2014 in nieuws

De digitale oplagen van dagbladen gaan verder omhoog. Dat blijkt uit de jongste cijfers van oplage-instituut HOI. Het totale aantal abonnementen bij De Telegraag groeide van 28.709 in het eerste kwartaal van 2013 naar 70.211 in het eerste kwart van dit jaar.

NRC Media (NRC en next) groeide door van 32.855 naar 45.769 digitale abonnementen, maar de betaalde papieren oplagen blijven dalen.  De betaalde papieren oplage van De Telegraaf daalde met 5,9 procent op jaarbasis, de Volkskrant leverde een procent of 6 in.

De grootste digitale winnaars zijn De Telegraaf (144 procent), Volkskrant (11), NRC (31) en NRC Next (54).

Verwarring is er rond de oplagecijfers van het Financieele Dagblad. De krant zelf meldt een stijging, maar uit de HOI cijfers blijkt juist een daling. Volgens het FD zou deel van de nieuwe digitale abonnees (ruim 8.000) niet zijn meegeteld in HOI-oplage.

Bij uitgeverij Sanoma dalen de oplages van de mannenbladen snel. Van de opiniebladen moesten vooral Elsevier (17,4 procent) en HP/de Tijd inleveren.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment