Nielsen: Online mediabestedingen groeiden in crisis 57%

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 20 mei 2014 in nieuws

De totale jaarmediabestedingen daalden afgelopen vijf jaar met 17 procent of 900 miljoen euro. Online uitgevers komen als enige winnaars uit de bus met een toename in de verwerkte mediabudgetten van 57 procent.

Al maakte onderzoeksbureau Nielsen direct een kanttekening bij deze groeicijfers. De enige grote winnaars onder de media-exploitanten in Nederland zijn Facebook en Google. Lokale exploitanten kampen om de kruimels die deze buitenlandse concerns laten liggen.

De online mediabestedingen groeiden in 2013 met acht procent, zo laat een rapport van Nielsen zien dat zojuist verscheen.

De totale netto bestedingen in Nederland zijn in 2013 gedaald met 3,5 procent tot 4,5 miljard euro. In absolute bedragen betekent dat een daling van 165 miljoen euro.

Naast internet boekten ook radio (+2,2%) en bioscoop (+7%) groeicijfers qua ontvangen mediabugetten.

Foto: ปรัชญา สิงห์โต (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment