Meer aandacht Google Europa voor merkadverteerders

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 16 mei 2014 in nieuws

De baas van Google Engeland wordt gepromoveerd met een Europese functie om zijn expertise met merkadverteerders over het continent uit te smeren.

Dan Cobley verruilt zijn Engelse functie voor een Europese, een rol die hij overigens vanuit hetzelfde Londense kantoor zal vervullen.

Hij wordt opgevolgd door de Amerikaanse Eileen Naughton. Zij wordt verantwoordelijk voor de lokale markt die dit jaar tussen de zes en acht miljard dollar zal bijdragen aan Googles omzet.

Afgelopen jaar werd de trend goed zichtbaar dat merkadverteerders zich intensiever op het online kanaal beginnen te richten. Niet in het minst met videoreclame overigens, een voor hen herkenbare vorm.

Cobley gaat nauwere samenwerking zoeken met de marketingafdelingen van grote merkadverteerders in Europa. Zijn impliciete taak is een deel van de reclame-euro’s af te snoepen van de tv-budgetten. Op de Engelse markt deed hij daar al ervaring mee op.

Foto: Stig Nygaard (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment