Consumentenbond waarschuwt voor onlinekennisquiz Triviatu

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 30 Apr 2014 in nieuws

De Consumentenbond waarschuwt voor sms’jes van Triviatu, een aanbieder van een online kennisquiz. Consumenten melden ongevraagd sms’jes te ontvangen en daarvoor flink te moeten betalen.

Het merendeel van de klagers zegt ‘uit het niets’ geconfronteerd te worden met een sms-abonnement van bijvoorbeeld twaalf euro per week. Een aantal heeft meegedaan aan een prijsvraag via Facebook, maar ook zij zeggen dat het voor hen het volstrekt onduidelijk was dat zij zich daarmee opgaven voor een betaalde dienst. Consumenten die zich niet hebben aangemeld voor de dienst, kunnen contact opnemen met hun telecomprovider.

De Consumentenbond adviseert gedupeerden direct hun telefoon te blokkeren voor sms-diensten via www.payinfo.nl en heeft de telecomproviders gevraagd een onderzoek in te stellen.

Providers en sms-dienstverleners hebben in een gedragscode vastgelegd hoe om te gaan met sms-diensten, maar de Consumentenbond krijgt signalen dat providers in veel gevallen bij de meldingen over Triviatu geen onderzoek instellen en het merendeel van deze klagers krijgt hun geld niet terug.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment