‘Webwinkel, reageer niet op de prijs van je concurrent’

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 25 apr 2014 in nieuws

Emotie is niet de beste drijfveer om de prijzen in je assortiment te bepalen. Het kan zelfs veel verlies opleveren. Het is slimmer om te optimaliseren voor de beste marges over het hele aanbod. Dat kan tegenwoordig automatisch.

ADPS is zo’n lokale dienstverlener die informatie van prijsvergelijkers betrekt en helpt uitrekenen, tot op productniveau, wat de beste prijsstelling is. Op basis van klantgedrag rekent het systeem namelijk de prijselasticiteit uit.

In eerste instantie gebeurde dat overwegend voor elektronica, maar steeds meer diverse producten omarmen standaarden waar prijsvergelijkers mee overweg kunnen. Sander Roose noemt bijvoorbeeld: schoenen, diervoeding en Doe Het Zelf-artikelen als opkomend.

“We gaan ook meer de link leggen met online marketing. Je begint met het goede assortiment en de juiste prijzen. Als je je marges kent, kun je al die kennis gebruiken om de online marketing slim in te zetten rondom je assortiment.”

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment