Mobiele advertenties bepalen omzet Facebook

Geen reacties
Tags: , , ,
Posted 23 apr 2014 in nieuws

De omzet uit mobiele advertenties stijgt nog steeds voor Facebook. Vorig jaar ging het nog om 30 procent van de totale advertentieomzet, nu zelfs om 59 procent.

De omzet van Facebook steeg afgelopen kwartaal 72 procent naar 2,5 miljard dollar, aanzienlijk beter dan de 2,36 miljard waarop analisten hadden gerekend. De nettowinst verdrievoudigde en kwam uit op 642 miljoen dollar, versus 219 miljoen een jaar geleden.

Het aantal gebruikers steeg 15 procent naar 1,28 miljard. Het aantal dagelijkse actieve gebruikers bedroeg 802 miljoen, 21 procent meer dan een jaar terug. Daarvan gebruikt 609 miljoen Facebook mobiel, 43 procent meer dan in 2013. Facebook is, met andere woorden, getransformeerd tot een echt mobiel bedrijf.

Facebook kan terugkijken op een bijzonder kwartaal, waarin het WhatsApp voor 19 miljard dollar en Oculus voor 2 miljard kocht.

CFO David Ebersman zal overigens na vijf jaar Facebook verlaten. Hij wordt vervangen door David Wehner, nu vice president corporate finance. Hij werkte vroeger voor Zynga.

 



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment