Intel: social in 2017 grootste kanaal klantcontact

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 19 apr 2014 in nieuws

Een jaar geleden zat er nog een slotje op Intels Twitteraccount. De mentaliteit is compleet omgeslagen en de chipfabrikant verwacht dat social media in 2017 het grootste supportkanaal richting de b2b- en b2c-markt is.

Dat vertelde Blake Landau tijdens The Social Conference een paar weken geleden. Intel heeft een interessante benadering van het social kanaal. Echte ROI’s zijn er niet, of wilde verantwoordelijke Blake Landau niet delen voor de camera.

“Ons doel is om de community op onze eigen site te doen groeien, klanten elkaar te laten helpen. Dat is goedkoper dan wanneer ze bellen”, en bovendien vormen deze conversaties smeerolie in de online gemeenschap rondom de producten van Intel.

“Ik beschouw social media eerder als een manier om kostenbesparingen te realiseren. Het voorbeeld van Cisco is een goede. Zij besparen jaarlijks tweehonderd miljoen dollar door de infrastructuur van telefoon, mail en chat te ontlasten via social.”

Intel investeert ook gericht in YouTube. Meer specifiek gaat het daarbij om video’s met praktische tips en handleidingen richting de particuliere en zakelijke markt. Deze how to’s nemen ook veel vragen weg.

“Mijn tip aan het publiek van Emerce? Realiseer je dat dit een investering voor de lange termijn is.”



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment