Google+ open als reclamevehikel voor bedrijven

Geen reacties
Tags: , ,
Posted 17 Apr 2014 in nieuws

Bedrijven kunnen Google+ commercieel inzetten voor hun reclameactiviteiten. Gebruikers van de profielensite zullen daar in hun stream niets van merken aangezien alle uitingen enkel op Googles bannernetwerk verschijnen.

De nieuwe reclamevorm heet +Post Ads en kan worden ingezet via AdWords. Bedrijven met meer dan duizend volgers kunnen tegen betaling een posting uit hun feed promoten via Googles displaynetwerk. Bezoekers van websites krijgen in de vorm van een interactieve banner die betreffende posting te zien en kunnen er op klikken voor meer informatie.

Google experimenteert hier sinds begin dit jaar mee met onder andere Toyota, prAna en het Europees Parlement. Deze instanties rapporteren elk tientallen procenten hogere interactieratio’s op de banners dan ze gewend waren.

+Post Ads worden gepositioneerd als middel voor merkbouwende doeleinden.

Adverteerders kunnen naast postings individueel selecteren maar ook de kraan open zetten en alle Google+-berichten automatisch het Display Network inschieten. Naast berichten zijn ook aankondigingen voor Hangouts On Air geschikt als +Post Ad.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment