Kwik-Fit Nederland gaat voor mobiel

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 11 apr 2014 in nieuws

Kwik-Fit Nederland gaat zijn site geschikt maken voor mobiel verkeer nu er steeds vaker via tablets en smartphones naar autobanden, velgen of autoruiten wordt gezocht. Dat vertelde online marketeer Rianne Jacobs-Schouten gisteren op Emerce Converse in Amsterdam.

Kwik-Fit heeft zijn sites nog niet geoptimaliseerd voor mobiel verkeer, maar gaat dat wel doen. “Tot voor kort hadden we 25 procent mobiel verkeer, dat is nu opgelopen naar 35 procent. We krijgen er ook conversie van, zelfs met BlackBerry’s.”

Rianne Jacobs-Schouten is nog maar sinds 2012 actief als online marketeer bij Kwik-Fit. Het bedrijf heeft al jaren een webshop die voor een groot deel van de totale omzet zorgt, maar kampte met ‘budgetgestuurde online marketinginzet’ en weinig interne online marketingkennis. “De autosector is over de brede linie nogal onvolwassen als het om online marketing gaat. Het online marketingbudget werd tot voor kort ook uitgegeven zonder grondige analyses. Dat is echt veranderd. We hebben in een jaar tijd onze AdWords omzet verdubbeld, en de kosten flink verlaagd.”

Kwik-Fit krijgt veel verkeer uit search. Daar is het beleid dan ook op afgestemd. Zo leiden zoekresultaten naar een bepaald type banden direct naar een landingspagina met de meest relevante en goedkoopste aanbieding. “We zien dat verwijzingen naar te algemene pagina’s over bijvoorbeeld velgen niet werken. Onze klanten zoeken heel gericht, dus moet je ze bij dat zoeken zoveel mogelijk ondersteunen.”

Wat ook helpt: hoofdletters in de advertentieteksten. Die hebben wat ‘telsellerigs’, maar zijn goed voor de attentiewaarde. De CTR van advertentieteksten met daarin veelvuldig hoofdlettergebruik lag een stuk hoger dan de CTR van advertentieteksten waar de hoofdletters gewoon werden gebruikt.

En zo is er meer om de bezoeker bij de les te houden. Het kenteken dat wordt ingevoerd bij een aanvraag voor een APK-keuring wordt bewaard voor remarketing. Ook daar is Kwik-Fit nog maar kort geleden mee begonnen.

Jacobs-Schouten streeft naar een multichannelstrategie. Zo is recentelijk ook affiliate marketing als instrument ingezet, gesegmenteerde e-mailmarketing en adverteren via (Microsoft) Bing en zijn er testen uitgevoerd met promoted tweets.  2014 moet voor Kwik-Fit het het jaar worden van ‘doorlopende optimalisatietesten ‘en ‘conversie-attributie’.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment