Forrester: ‘Marketeers moeten op Google+’

Geen reacties
Tags: , , , , , , ,
Posted 03 Apr 2014 in nieuws

Google+ is in aantal gebruikers kleiner dan Facebook, maar alles is kleiner dan Facebook. Marktonderzoeker Forrester raadt marketeers aan om Googles profielensite toch te omarmen omdat het groter en meer gebruik kent dan Twitter, Instagram en Pinterest bij elkaar.

Zeker wanneer het om de grote consumentenmerken gaat is Google+ op Facebook na het grootste sociale platform, stelt analist Nate Elliott van Forrester.

Belangrijker nog, stelt Elliott, is dat Google+ voor merken een vergelijkbaar interactieniveau realiseert met consumenten als Facebook.

Google Plus-gebruikers spenderen gemiddeld zeven minuten per maand op hun netwerk, terwijl Facebook-gebruikers al gauw zes uur blijven hangen. Maar als marketinginstrument is Google Plus veel aantrekkelijker, stelt Forrester. De marktvorser deed onderzoek naar 64.100 Amerikaanse volwassenen.

Om het beeld weg te nemen dat zij profielensite een spookstad is, rapporteert Google nu het aantal weergaven van iedere profielpagina óp die pagina. Zo is het Google Plus-account van Emerce 404.000 keer bekeken.

Kijkend naar social media post-click engagement scoort Google Plus ook hoog in een onderzoek van Shareholic, onder YouTube, maar boven LinkedIn, Twitter en Google. In dit geval gaat het om de tijd die wordt doorgebracht op externe pagina’s waarnaar wordt verwezen. De Google Plus-gebruiker blijft iets langer hangen, ongeveer drie minuten. Slechts scoren Reddit en StumbleUpon. YouTube staat op de eerste plaats, maar wel met als aantekening dat het daar natuurlijk vooral om video gaat.

Social-Referrals-That-Matter-Mar-2014



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment