‘Dominantie Google in mobiele advertenties onterecht’

Geen reacties
Tags: , , , , , ,
Posted 03 apr 2014 in nieuws

Inkomsten uit mobiele advertenties gaan grotendeels naar Google, maar gebruikers spenderen hun tijd steeds meer aan apps van andere bedrijven. Die conclusie trekt Flurry. Het bedrijf deed onderzoek naar mobiele tijdsbesteding.

Amerikanen spenderen dagelijks 2 uur en 42 minuten van hun tijd aan apps op smartphones en tablets, iets meer dan een jaar geleden. Ongeveer 22 minuten per dag wordt een mobiele browser gebruikt.

Games vormen het leeuwendeel van het tijdverdrijf, gevolgd door sociale apps, waaronder berichtendiensten. Productiviteitsapps lijken iets populairder te worden.

Niet verrassend is Facebook de populairste app die ook een groot deel van de gespendeerde tijd opeist: zeventien procent. Dat is overigens wel inclusief Instagram. Twitter komt niet verder dan anderhalf procent. Sociale berichtenapps als WhatsApp zijn goed voor 9,5 procent.

flurry_time_spent_android_ios
De advertenties gaan vooral naar Google en Facebook. In het geval van Facebook komt de verhouding ad spend versus time spend wel overheen, maar bij Google is dat niet het geval. Facebook is goed voor 17,5 procent van de mobiele advertentieomzet, Google zit op 49,3 procent. Bij Google is YouTube meegerekend. Steeds meer tijd wordt volgens Flurry besteed aan apps van Pinterest, Snapchat, WhatsApp en Spotify.

Googlebrowsers eindigen in gebruik zelfs net iets onder Apple Safari als het om geïnvesteerde tijd gaat. Het gebruik van browsers loopt in het algemeen wel iets terug. Volgens Flurry is de browser op de terugtocht ten faveure van het gebruik van apps.

ad_spend_hires_v1-resized-600



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment