Vice Media neemt belang in 925.nl

Geen reacties
Tags: ,
Posted 02 Apr 2014 in nieuws

Vice Media krijgt een minderheidsbelang in het zakelijke nieuwsblog 925.nl van Jort Kelder en Ronald van der Laar, dat deze week een doorstart maakt. ‘Bretels & tattoos gaan samen’, kopt de site.

Het van origine Canadese bedrijf Vice Media neemt een belang van 33 procent in 925 en gebruikt haar netwerk en expertise van advertenties, video en sociale media om 925 weer op de rails te krijgen. In een begeleidende video op de site erkent Kelder dat het blog voornamelijk geld heeft gekost en de laatste tijd een kwijnend bestaan leidde.

‘Eerlijk gezegd: we zijn goed gehumeurd, maar om nu te zeggen dat het ons de afgelopen jaren geweldig ging… mwah. Bijna 6 jaar geleden lanceerden we deze ‘website voor de betere kantoorknuppel’, maar na een flitsende start reed onze virtuele Ferrari al snel in de rubberen muur van wèl bezoek maar weinig inkomsten. Stukjes tikken is een kunstje, maar er online ook geld mee verdienen is een meesterwerk.’

Kelder trekt naar eigen zeggen met een handvol bloggers in het ‘nieuwe uiterst coole hoofdkwartier’ van Vice aan de Amsterdamse Reguliersdwarsstraat. ‘Het aantal postings zal groeien, zeker, maar dat doen we vooralsnog uiterst voorzichtig.’

Jort Kelder lanceerde 925.nl in 2008 met media-ondernemer Michiel Frackers (‘mediamaatjes’) voor ‘hoger opgeleid kantoorpersoneel dat ‘s ochtends achteraan in de file aansluit’. Wie wilde reageren moest een IQ-test doen.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment