E-commerce Adidas groeit 58 procent wereldwijd

Geen reacties
Tags: , , , ,
Posted 13 mrt 2014 in nieuws

De mondiale online verkoopactiviteiten slaan aan, maar het is de vraag of de leiding tevreden is met de snelheid waarmee dat gebeurt. Afgelopen jaar stegen de omzet uit directe digitale verkoop met 58 procent.

De totaalsom van de internetverkopen kwam uit op 250 miljoen euro. Een grote sprong vooruit, maar de top heeft de lat voor het sportmerk nog hoger gelegd. Adidas en Reebok moeten eind 2015 samen voor een half miljard euro aan internetverkopen realiseren.

Bij het huidige groeitempo kan dat lukken. Temeer daar het bedrijf 2013 heeft gebruikt om de infrastructuur voor de internethandel goed op te tuigen. De activiteiten zijn gemigreerd naar een mondiaal platform en met de groothandelspartners zijn afspraken gemaakt over hoe ze met de internetverkopen moeten omgaan.

In zijn jaarverslag (PDF) zegt Adidas dat zijn klanten kun sportkleding nog meer moeten kunnen personaliseren als ze die online kopen. En het bedrijf wil ook meer van zijn klanten te weten komen. Er wordt geïnvesteerd in CRM- en loyaltysystemen die bij het internetkanaal passen.

Adidas Group is een typisch voorbeeld van een merkfabrikant die concurreert met de detailhandel. Door zelf te gaan verkopen snijdt Adidas een deel van zijn verkooppartners uit de keten weg. Het bedrijf is bezig zich te bekwamen in de directe verkoopactiviteiten die traditioneel niet door fabrikanten maar door retailers werd vervuld.

Inmiddels is zeven procent van de retailomzet met de merken Adidas en Reebok afkomstig uit online verkopen.

Foto: ognjenodo.basic(cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment