Online resultaat voorkomt daling omzet Metro Group

Geen reacties
Tags: , , , , ,
Posted 13 jan 2014 in nieuws

Media Markt en Saturn boekten afgelopen kwartaal een online omzetstijging van veertig procent. De online verkopen zorgen ervoor dat Media-Saturn een minimale, maar toch, daling in de verkopen laten zien in de laatste maanden van 2013.

Vanochtend publiceerde het Duitse moederbedrijf van Media-Saturn kerncijfers over het laatste kwartaal van 2013. Een jaar geleden bedroeg de online omzet 281 miljoen euro. Dit kwartaal ligt dat rond de 393 miljoen. Exacte cijfers geeft Metro Group niet.

De twee belangrijkste online fundamenten zijn: Redcoon en de multichannelstrategie van Media Markt en Saturn. Op het web voert Metro Group een duaal e-commercebeleid met Recoon enerzijds en Media-Saturn anderzijds. Redcoon moet de grootste keuze bieden tegen de laagste prijs (de oude positionering van Media Markt). Media Markt en Saturn moeten als de meest concurrerende winkels worden gezien met de meeste toegevoegde waarde.

Media-Saturn boekte in de laatste maanden van het jaar een omzet van 6,6 miljard euro. Dat is een daling van 0,7 procent. De toename in internetverkoop compenseert grotendeels, maar niet helemaal, de afname van de handel in de bakstenen winkels.

Nederland boekte in de maanden tot oktober 2013 nog een omzetmin. Nu spreekt het hoofdkantoor over ‘verheugende resultaten’, zonder daar verder getallen aan te hangen.

Foto: FaceMePLS (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment