Mogelijk veel merchandising rond UtopiaTV

Geen reacties
Tags: , , , , , , , ,
Posted 06 jan 2014 in nieuws

Productiebedrijf Talpa heeft blijkbaar grote plannen met de merchandising rond Utopia, het (multimedia) realityprogramma dat vandaag bij SBS begint.

Uit het Benelux merkregister blijkt dat Talpa Content BV het Benelux handelsmerk heeft laten vastleggen voor onder meer computerspellen (software), ook online te spelen, en computersoftware-applicaties voor mobiele telefoons, smartphones, notebooks, computers en mediaspelers. Maar ook voor kledingstukken, schoeisel en hoofddeksels. Afgezien van eigen apps worden deze producten nu nog niet aangeboden.

Merchandising speelde ook al een grote rol bij Big Brother. Endemol, dat Big Brother produceert, heeft enkele jaren terug zelfs nog Endemol Worldwide Brands (EWB) opgericht om de diverse tv-merken nog beter te kunnen exploiteren. Een belangrijk gebied is hierbij games.

Vooralsnog lijkt Talpa nog voorzichtig met buitenlandse plannen voor Utopiatv. Zo blijken domeinnamen Utopiatv.com en Utopiatv.net nog in handen van andere partijen. Pas half december heeft Talpa ook een aanvraag voor een Europees merk ingediend.

Het tv-programma wordt vanavond voor het eerst op televisie uitgezonden, maar al enkele dagen kan 24 uur per dag via internet worden gekeken. Zonder betaald paspoort kan men maar een half uur per dag op een apparaat kijken. Utopia tv heeft nu 1700 volgers op Twitter, 6000 volgers op Facebook en bijna 300 volgers op Instagram.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment