‘YouTube heeft twee procent mondiale reclamemarkt’

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , , , ,
Posted 13 dec 2013 in nieuws

Een kleine twee procent van alle internetreclame wordt volgens onderzoek van eMarketer besteed bij YouTube.

Merkadverteerders maken merkbaar de overstap van adverteren op televisie naar het online kanaal. Enerzijds omdat een deel van de doelgroep slecht of niet is te bereiken met traditionele tv-reclame. Anderzijds omdat het volume online groter en betaalbaarder is en betere targetingopties biedt.

EMarketer vlooide alle publiek en semi-publiek beschikbare financiële informatie uit van videoreclame op YouTube en kan daar nu cijfers aan hangen. Het blijkt dat adverteerders dit jaar bruto 5,6 miljard dollar besteden bij de Googledochter. Wanneer de zoekmachine daar de productiekosten en omzetdeling vanaf haalt, blijft daar 1,96 miljard van over.

Van iedere vijf online videoreclames wordt er één bij YouTube vertoond. Althans, in Amerika. Op die markt is videoreclame het grootst. De videosite heeft daar 23 procent van de adverteerdersmarkt in handen. Met de rappe opkomst van mobiel internet en Googles focus op mobiele reclame kan dat percentage snel oplopen.

Foto: aisletwentytwo (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment