Bart Brouwers (Dichtbij) krijgt nieuwe functie bij TMG


Bart Brouwers, de geestelijke vader van Dichtbij, gaat een nieuwe afdeling bij TMG leiden die innovaties moet stimuleren of signaleren, zelfs buiten TMG om.

Dat schrijft Brouwers op zijn eigen blog Dode Bomen. Brouwers kreeg onlangs te horen dat er geen plek meer was voor een aparte hoofdredacteur nu het hyperlokale nieuwsnetwerk onderdeel wordt van TMG Regionaal/Lokaal. Met dat besluit was Brouwers niet blij.

Bij TMG zijn nu al op heel veel plekken in de organisatie activiteiten die je onder business development zou kunnen scharen. Veel daarvan vanuit journalistieke impulsen, schrijft Brouwers. ‘Sommige onder de oppervlakte, andere wat zichtbaarder. De nieuwe centrale afdeling business development gaat er alles aan doen om al die krachten te verenigen en te versterken, om het effect ervan zo groot mogelijk te maken.’

Belangrijkste taak van business development zal zijn de gesignaleerde trends en (al dan niet binnen TMG ontwikkelde) innovaties te koppelen aan de business, om op die manier bij te dragen aan waarde voor TMG op korte en lange termijn. ‘Beweging schept ruimte. En bij TMG we gaan die de komende tijd tot de laatste centimeter benutten’, belooft Brouwers.

Overigens zou het nieuwe TMG Regionaal/Lokaal worden geleid door Mike Ackermans, maar die stopt per 1 januari als hoofdredacteur van de HDC kranten (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en De Gooi- en Eemlander). Hij is in conflict gekomen met de directie van de HDC en moederbedrijf TMG over zijn positie in een nieuw te vormen directie.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.