Social weekoverzicht: Twitter lanceert tailored audiences

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , ,
Posted 07 dec 2013 in nieuws

Deze week verstuurde Instagram een persuitnodiging, waarschijnlijk  voor de introductie van een nieuwe dienst. Tevens werd bekend dat de lancering van de verwachte muziekdienst van Youtube over de jaarwisseling heen wordt getild. Daarnaast bleek dat Twitter uit de advertentievariant Promoted Trends minder dan tien procent van de inkomsten haalt. Maar dat was niet het enige nieuws over Twitter: ze lanceerden deze week tailored audiences. Facebook paste deze week het algoritme van de newsfeed aan. Veel lees plezier!

Twitter komt met retargeting voor advertenties
Twitter lanceerde deze week een nieuwe functionaliteit voor hun advertentieplatform genaamd tailored audiences. Met tailored audiences is het mogelijk om middels retargeting advertenties in de Twitter feed van websitebezoekers weer te geven. Hierbij wordt gebruik gemaakt van cookies. Gebruikers die, via de “Do Not Track” optie, in hun browser hebben ingesteld niet gevolgd te willen worden zullen buiten de tailored audiences vallen.

Met de lancering van tailored audiences komt er een einde aan een test die Twitter in juli van dit jaar aankondigde. De resultaten van de test zijn veelbelovend. Eén van de partijen die behoorde tot de betatesters is HubSpot. Zij zagen bij de retargeting van de bezoekers van hun verschillende websites de engagement op Twitter stijgen met 45 procent. Een andere betatester, het bedrijf Krossover, zag met tailored audiences hun cost per customer acquisition (CPA) dalen met 74 procent. New Relic, een bedrijf die performance management software aanbiedt voor servers en apps zag tijdens de test hun conversieratio zelfs stijgen met 195 procent.

Wil je aan de slag met Twitter’s tailored audiences, dan kan het op dit moment alleen via een select aantal partners waaronder Adroll, ValueClick en [x+1]. Twitter geeft in de blogpost waarin ze de lancering aankondigde aan dat het in de toekomst bijvoorbeeld ook mogelijk gaat worden om huidige klanten op Twitter te gaan targeten. Lees alles over tailored audiences in dit bericht op het Twitter Advertising Blog. 

Apple neemt Topsy over
Afgelopen week werd bekend dat Apple het bedrijf Topsy Labs heeft overgenomen. Via de website Topsy.com kan worden gezocht naar conversaties op Twitter, Google Plus en andere sociale netwerken. Apple betaalde 225 miljoen dollar voor het bedrijf. Wat Apple’s plannen met de overname van het bedrijf zijn is niet bekend gemaakt. In een artikel dat eerder deze week op Emerce verscheen wordt verwezen naar een veronderstelling van The Wall Street Journal. Ze denken dat Apple de technology mogelijk gaat inzetten voor iTunes Radio. Luisteraars zouden hiermee bijvoorbeeld kunnen worden gewezen op muziek of artiesten die op Twitter worden genoemd.

Facebook past algoritme newsfeed aan: meer aandacht voor nieuws
In oktober van dit jaar maakte Facebook bekend dat het verkeer vanaf Facebook naar nieuwswebsites in een jaar tijd was gestegen met 170 procent en daarmee was verdriedubbeld ten opzichte van vorig jaar. Facebook herkent dat gebruikers meer belangrijk nieuws willen zien en heeft daarom deze week het algoritme voor de newsfeed aangepast. Met deze wijziging geeft Facebook voorrang aan nieuwsartikelen voor de zo genoemde “meme photo”. Deze aanpassing zal vooral merkbaar zijn wanneer gebruikers het sociale netwerk benaderen via hun mobiel.

Om er voor te zorgen dat berichten van vrienden niet te veel worden weggedrukt door nieuwsaritkelen maakt Facebook de newsfeed dynamischer. Hiermee worden nieuwsartikelen niet meer weergegeven in de newsfeed nadat een gebruiker er op heeft geklikt. Reageert een van de Facebook vrienden op het artikel, dan wordt deze reactie weer opgelicht en verdwijnt het artikel later weer uit de newsfeed. Meer informatie over de aanpassingen van het algoritme lees je hier.

LeWeb: The Next 10 Years
Komende week is Parijs het toneel van een van Europa’s grootste conferenties op het gebied van technologie en ondernemerschap: LeWeb. Drie dagen lang zullen alle grote namen nieuwe productaankondigingen doen en nieuwe cijfers omtrent het gebruik onthullen. Sprekers zijn onder andere Gary Vaynerchuk, Tony Fadell (Nest Labs), Bradley Horowitz (Google+) en vele andere. Het thema voor dit jaar is ‘The Next 10 Years’, oftewel fast-forwarden naar de toekomst. Ben je er niet bij? Wees niet getreurd. De hele conferentie is op dinsdag, woensdag en donderdag te volgen in HD kwaliteit via http://www.youtube.com/leweb.



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment