KPN: simultane reclame in apps en op televisie

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 19 nov 2013 in nieuws

Zelf noemen ze het een wereldprimeur. Zodra er op tv een commercial van KPN speelt, zorgen MediaSynched en the online company ervoor dat tegelijkertijd op mobieltjes zo veel mogelijk KPN-reclame is te zien.

De technologie van MediaSynched hoort iedere twee seconden wat er op tv is en welke commercials er spelen. In de afgelopen periode is zodoende synchroon op tv en mobiele reclame getoond voor KPN Compleet.

Mark van de Crommert: “Zodra we de commercial herkennen wordt direct gedurende enkele minuten heel agressief op mobiel uitgeleverd. Overigens ook op gewone display, maar dat deden we al sinds medio 2012. In-app uitleveren op grote schaal is nu echt nieuw.” Dit komt voort uit een integratie met MobPro.

Op basis van eigen technologie luistert MediaSynched naar radio en televisie om met bijbehorende meta-informatie real time mediaruimte in te kopen op exchanges van onder meer Twitter en Facebook.

Erik de Jong, online mediamanager KPN, stelt: “Door de gefragmenteerde mediaconsumptie worden we uitgedaagd nog beter na te denken hoe we onze doelgroepen effectief kunnen bereiken, in de verschillende fase van hun behoeften. Het synchroniseren van de tv-campagne met tablet en mobile advertising zorgt dat we op alle devices aanwezig zijn om gerichte exposure te realiseren voor onze merkboodschap.”

Foto: Tim G. Photography (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment