Adverteerders krijgen zendtijd in app Veronica Magazine

Geen reacties
Tags: , , , , , , , , , ,
Posted 25 okt 2013 in nieuws

De app van Veronica Magazine krijgt een ‘discovery zone’, een omgeving waar adverteerders, kabelaars en andere mediaproducenten hun werk kunnen uitlichten. Dit verdienmodel wordt samen met en andere vorm van native advertising bijgeschakeld.

“De app wordt een combinatie van lineaire en non-lineaire programmering”, licht manager Digitaal toe. “De ‘discovery zone’ wordt een nieuw onderdeel in de app. Daar geeft de redactie interessante kijktips, maar er is ook ruimte voor werk van adverteerders.” Dat zouden producties van bijvoorbeeld Unilever of Red Bull kunnen zijn, maar ook promoties voor betaalde on demand films van Ziggo, UPC, KPN, Videoland of Pathé.

Een vastomlijnd uitrolschema er is nog niet, maar de uitbreiding staat niet meer voor dit jaar op De Wijs’ agenda.

Momenteel voert salesmanager Digitaal Bart Zoetmulder gesprekken met genoemde partijen om hun interesse te peilen. Hij omschrijft de eerste reacties als positief.

De app van Veronica Magazine heeft op Android en iOS tussen de 350.000 en vierhonderdduizend vaste gebruikers per maand. Deze groep grijpt gemiddeld dertien keer per maand naar de app met tv-gids, tweets, trailers en tienduizenden recensies van de redactie. De verdeling in gebruik tussen telefoons en tablets is fifty-fifty, maar tablet blijven terrein winnen.

Sinds anderhalve maand heeft Zoetmulder een nieuw verdienmodel in werking. Zenders kunnen tegen een vergoeding een eigen pagina krijgen in de app. Daarin kunnen ze hun on demand-titels naar voren brengen, inclusief de eigen pre roll-reclames, en promo’s voor andere programma’s. “We vergroten hun digitale bereik.”

Zenders Net5, SBS6 en Veronica hebben ieder al een zogeheten ‘branded page’. Dat roept geen verbazing op, omdat Veronica Magazine onder SBS valt. Comedy Central krijgt ook een eigen pagina in de app en met de NPO en RTL lopen nu gesprekken.

Sinds de NPO voor Nederland 1, 2 en 3 live streams biedt in zijn mobiele app zitten die ook in de digiatale Veronica Magazine verwerkt. Wie de tv-gids erbij pakt en kijkt wat er nu op publieke zenders wordt uitgezonden, is een klik verwijderd van deze live streams.

Foto: Oskar Krawczyk (cc)



Lees het volledige bericht op Emerce »


Add Your Comment