Nieuwe Pers gaat op in The Post Online


Het doek valt alweer voor De Nieuwe Pers (DNP), de digitale doorstart van gratis dagblad De Pers. Althans in zijn huidige vorm als app. Het platform gaat op in opiniesite The Post Online.

Door het samengaan van twee van de meest innovatieve digitale media-ondernemingen ontstaan verdere kansen voor groei, zo meldt The Post Online in een korte toelichting. DNP-hoofdredacteur Jan Jaap Heij wordt uitgever van The Post Online. De fusie zal medio september zijn afgerond.

The Post Online werd eind 2012 opgericht door Bert Brussen en Mark Koster (Quote) als opiniërende nieuwssite met als voorbeeld The Huffington Post. Men meldt een ‘groot en snel groeiend aantal unieke bezoekers’, overigens zonder concrete cijfers te geven.  De belangrijkste geldschieter is de investeringsmaatschappij van de Vereniging Veronica, die in 2010 nog het ANP kocht.

Dagblad De Pers hield in maart 2012 na vijf jaar op te bestaan. De gratis krant was niet meer rendabel door een gebrek aan adverteerders. De Nieuwe Pers moest een app worden met journalistieke producties waarop lezers zich konden abonneren. Er zouden 3500 abonnementen zijn verkocht.



Lees het volledige bericht op Emerce »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.